user_mobilelogo

JajkaPołączenia wielu produktów w naszej diecie bywają bardzo korzystne, ale bywają również bardzo szkodliwe. Przygotowując posiłki powinniśmy kierować się kilkoma zasadami, a nasze życie stanie się zdrowsze i lepsze.

W ciekawostkach żywieniowych będę okresowo publikował dobre i złe połączenia produktów. Mam nadzieję, że kilka tych prostych zasad zastosowanych w życiu codziennym sprawi, że nasz organizm odpłaci nam dobrą kondycją, większą wydajnością i wieloma innymi korzystnymi objawami.

Dzisiaj krótko na temat jajek.

Jajka są cennym źródłem bardzo wielu składników odżywczych i często pojawiają się w różnych daniach na naszym stole.

Jajka nie dość, że są niskokaloryczne, to zawierają 13 witamin i minerałów, wzorcowe białko i antyoksydanty. Są źródłem wielu witamin m. in. A, E, D, K oraz B2, B9 i B12, kwasu pantotenowego oraz składników mineralnych: fosforu, potasu, wapnia, żelaza, cynku i magnezu, selenu i jodu.

Zjedzone rano jajko dostarcza organizmowi niezbędnych wartościowych składników odżywczych na cały dzień.

Czy wiesz, że możesz jeść jajka bez obawy o wysoki cholesterol!

Musisz jedynie pamiętać, aby nie łączyć ich z cukrem!!! Nie wolno spożywać produktów zawierających cukier godzinę przed, w trakcie i dwie godziny po zjedzeniu jajka. Słodzona kawa czy herbata zaliczają się do tej grupy.

Pamiętając o tym będziesz mógł jeść jajka bez obawy o cholesterol!

Pamiętaj! Jedząc jajka unikaj cukru i produktów, które go zawierają. Wtedy Twój cholesterol pozostanie w normie.

Autor: Krzysztof Żygadło

10.09.2014